Aurinko paistaa ja kesä tulee vauhdilla. Kaduilla tämän huomaa sulaneen lumen aiheuttamasta loskasta ja vedestä. Vesi menee helposti kengistä läpi ja kastelee sukat, mikäli kengät eivät ole vedenkestävät. Tässäpä sopiva yhtälä kevätflunssalle! Vesi myös pilaa etenkin nahkakenkien pintaa ja lyhentää niiden käyttöikää.

Minä kyllästyin märkiin kenkiin ja kastumisen tuomiin kupruihin nahkakengissäni. Yksinkertainen vastaus olisi ollut kaappini nurkassa lojuvat ikivanhat peruskumisaappaat, mutta ne eivät jotenkin innostaneet. Niistä tuli mieleeni lähinnä pihatyöt, eivätkä ne oikein sopineet tyyliini. Onneksi nykyään kumisaappaiden muotoilu on huomattavasti monipuolistunut ja päätinkin hankkia tyyliini sointuvat, mutta loskakeleihin sopivat jalkineet.

Ensin kolusin paikalliset kirpputorit kumpparilöytöjen toivossa, mutta kun sopivia ei tullut vastaan, oli pakko kääntyä kenkäkauppojen puoleen. Yllätyksekseni mieleni mukaisia saappaita ei löytynyt myöskään lähistöni kenkäkaupoista ja olin jo ajattelemassa jättää koko asian sikseen, kunnes muistin netin ihmeellisen maailman. Lyhyen surffailun jälkeen löysinkin täsmälleen sen mitä olin hakemassa ja alla näette löytöni.

saappaat1-normal.jpg

 

saappaat2m-normal.jpg

Nämä kaunokaiset löytyivät siis Zalando nettikaupasta, hintaa oli alennusten jälkeen vajaa 40 euroa. Olen ollut ostokseeni erittäin tyytyväinen. Nyt pysyvät jalkani kuivina, minä terveenä ja muut kenkäni kunnossa:) Ja tietysti plussana tyylini pysyy yhtenäisenä;) Pitkästä aikaa fiksu ja hyvä ostos, sanoisin!:)