eimainoksa-normal.jpg

Vielä viimeinen luopuminen ennen joulua! Tällä kertaa päätin luopua mainoksista, kuten kuvasta näkyy. Ja koska joulu on jo sen verran lähellä, ettei tässä kovin monia mainoksia ehtisi tulla, lupaan venyttää tätä luopumista uuteen vuoteen asti.

Mutta mainokset. Onko niissä jotain luopumista saattaa moni kysyä. Eikö mainoksien jakelun kieltävä lappunen ovessa kuulu jokaisen ekoilijan itsestäänselviin tottumuksiin? Usealle ehkä, muttei minulle. Syitäkin löydän useita. A) En tilaa mitään lehtiä, joten ilman mainoksia ei minulle tulisi juurikaan postia ja tykkään lueskella jotakin ruokapöydässä. B) Olen hintahaukka ja parhaiten pysyy perillä tuotteiden hintatasoista sekä tarjouksista seuraamalla mainoksia. C) Käytän mainoksia kanikultani häkin kuivikkeina.

Näistä syistä en pystyisi luopumaan mainoksista kokonaan ja tämän takia kyseessä on minulle nimenomaan luopuminen. Mutta kannusta silti teitä, joille mainokset eivät ole näin merkityksellisiä kuin minulle, lappu oveen ja ongelma on ratkaistu. Sekä mikä parasta; luonto kiittää, kun luonnonvaroja ei kulu ihan niin moneen mainokseen tulevaisuudessa:)!